Golden girl

Mitt foto
Mode ・ Inredning ・ Inspiration ・ kreativitet ・ Glädje. Jag heter Christina och har inredning och mode som intresse. Jag gillar att dela med mig av mina idéer. Kanske kan jag inspirera andra till att bli kreativa med både mode och inredning. Jag kommer också att driva en hobbyverksamhet med homestaging och personal shopper. Så om det finns någon som behöver den hjälpen så får ni gärna höra av er. Jag kommer även att samarbeta med firma alternativstäd, som erbjuder städning före en homestaging vid en försäljning av lägenhet eller villa. Priset för uppdrag är en överens kommelse med varje kund. Med stort intresse och glädje gör vi vårt bästa för varje kund. Med individuella lösningar för varje hem och person. Med värme och omtanke då varje kund är unik.

måndag 9 mars 2015

Trappor och ledstänger

Visst är det snyggt med vitt och ljusa färger i inredning. Men golv och trappor tycker jag ska vara av mörkt träslag. När jag började renovera  min villa så betsade jag alla trappsteg i mörk brun färg. Känslan av trä är viktigt. Riktigt snygga trappor och ledstänger hittar man hos dalaledstang.se En snygg trappa blir som en vacker inredningsdetalj och som ett smycke till villan eller lägenheten. En vacker ledstång i en kontrast färg mot väggen drar blicken till sig. Funktionen är naturligtvis också viktig. Du ska ju kunna hålla dig i ledstången om du är liten eller gammal. Då ska den så klart vara skön att ta i med ett mjukt material. Trä tycker jag ger den varma och mjuka känslan. Oljad valnöt är min favorit. Det är också vackert när man blandar materiel i ett trappräcke med glas, aluminium och trä. Jag har turen och ha två trappor i min villa. En spiraltrappa och en vanlig trappa.
Man behöver inte alltid göra en helrenovering av villan eller lägenheten för att få en förändring. Man kan byta ut detaljer som bänkskivor i köket. Platsbyggda skåp och bänkskivor ger rummet en personlig karaktär. Det är i kontrasterna som det skapas intressanta blickfång. Vita skåp får möta en mörk bänkskiva i betsad valnöt. Som är min favorit men möjligheterna är oändliga. Det är bara fantasi och kreativitet som behövs. Inspirationen hoppas jag ni får om ni kollar in min länk.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar